This work is proposed as an articulated reflection on musical perception starting from the notions of consonance and dissonance. The first part in which a historical-critical reconnaissance of the notions is offered is followed by the presentation of an experimental device designed to study musical perception in children. In the concluding section, wide-ranging reflections on the phenomenology of musical experience are outlined.
Il lavoro si propone come un'articolata riflessione sulla percezione musicale a partire dalle nozioni di consonanza e dissonanza. Ad una prima parte nella quale si offre una ricognizione storico-critica delle nozioni, segue la presentazione di un dispositivo sperimentale atto a studiare la percezione musicale nei bambini. Nella sezione conclusiva si tracciano riflessioni di ampio respiro sulla fenomenologia dell'esperienza musicale.
Storia e critica delle nozioni di consonanza e dissonanza. Studio teorico ed empirico della percezione musicale / Nicola Di Stefano , 2014 Mar 20. 26. ciclo
Storia e critica delle nozioni di consonanza e dissonanza. Studio teorico ed empirico della percezione musicale
DI STEFANO, NICOLA
2014-03-20
Abstract
This work is proposed as an articulated reflection on musical perception starting from the notions of consonance and dissonance. The first part in which a historical-critical reconnaissance of the notions is offered is followed by the presentation of an experimental device designed to study musical perception in children. In the concluding section, wide-ranging reflections on the phenomenology of musical experience are outlined.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
DT_95_DiStefanoNicola.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Tesi di dottorato
Licenza:
Creative commons
Dimensione
3.72 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.72 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.